Badanie satysfakcji pracowników jest jednym z często prowadzonychocen w organizacjach. Może być dostawcą wiedzy zarówno odnośnie tego w jaki sposób odbierane są warunki płacowe jak również, co sądzą pracownicy o wdrożonej nowej organizacji ich pracy.
Badania satysfakcji pracowniczych prowadzone są najczęściej analogicznie do schematu: precyzyjne zdefiniowanie celu oceny satysfakcji, zdefiniowanie zestawu cech, które określają cel, reprezentacja cech w ankiecie oceny, zebranie danych w badaniu ankietowym, rachunki na otrzymanych danych empirycznych oraz przygotowanie raportu z badań.
Zależnie od potrzeb firmy część lub całość prac zwykle zlecane jest do przeprowadzenia zewnętrznej firmie consultingowej IT, która gotowa jest przygotować wszystkie zlecone jej zadania związane z poszukiwaną oceną.
Jednym z częstszych problemów technicznych towarzyszących organizacji i przebiegu ocen satysfakcji pracowniczych bywa formularz ankiety, który w zależności od warunków istnieje w postaci papierowej ankiety lub wersji on-line, jeśli oceniający mają możliwość skorzystania z sieci firmowej.
Pomijając wskazane rozwiązania, uzyskane w ocenie ankietowej badania dane z formularzy przeniesione są do dedykowanego narzędzia informatycznego (często jest to dedykowany arkusz kalkulacyjny), który wykonuje przekształcenia danych oraz wymagane obliczenia. Ich przejrzystość określa m.in. jak wysoka jest jakość określonej w analizie wyniku.
Inne blogi: Blog 1
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz