Badanie satysfakcji pracowników to jedno z ważnych robionych badań w korporacjach. Może być źródłem obrazu o tym w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe oraz, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.
Badania satysfakcji pracowniczych organizowane są najczęściej analogicznie do listy: dokładne opisanie celu oceny satysfakcji, naszkicowanie zestawu cech, definiujących model, przeniesienie do ankiety oceny, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, opracowanie wyników badania oraz opracowanie raportu postbadawczego.
W zależności od planu korporacji wybrane części ewentualnie całość prac zwykle przekazywane jest do przeprowadzenia niezależnej organizacji consultingowej IT, która może wykonać wszystkie zamówione u niej zadania połączone z oczekiwaną oceną.
Największym problemów merytorycznych towarzyszących organizacji i realizacji badań satysfakcji pracowniczych jest formularz dla respondentów, który adekwatnie do możliwości firmy bywa w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli respondenci dostęp do sieci intranetowej.
Pomijając wskazane rozwiązania, uzyskane w badaniu empirycznym badania dane z formularzy przeniesione są do specjalnego narzędzia IT (w wielu sytuacjach jest to przygotowany specjalnie Microsoft Excel), który przeprowadza przekształcenia danych oraz wymagane obliczenia. Ich przejrzystość decyduje o tym jaka jest jakość otrzymanego w badaniu wyniku.
Inne blogi: Blog 1
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz