niedziela, 13 listopada 2011

Badanie satysfakcji pracowniczej. Ankieta badania

Badanie satysfakcji pracowników to jedno z ważnych robionych badań w korporacjach. Może być źródłem obrazu o tym w jaki sposób postrzegane są warunki płacowe oraz, jaka jest opinia pracowników o wdrożonej nowej struktury organizacyjnej.

Badania satysfakcji pracowniczych organizowane są najczęściej analogicznie do listy: dokładne opisanie celu oceny satysfakcji, naszkicowanie zestawu cech, definiujących model, przeniesienie do ankiety oceny, pozyskanie odpowiedzi na pytania ankiety od respondentów, opracowanie wyników badania oraz opracowanie raportu postbadawczego.

Raport oceny satysfakcji pracowniczejW zależności od planu korporacji wybrane części ewentualnie całość prac zwykle przekazywane jest do przeprowadzenia niezależnej organizacji consultingowej IT, która może wykonać wszystkie zamówione u niej zadania połączone z oczekiwaną oceną.

Największym problemów merytorycznych towarzyszących organizacji i realizacji badań satysfakcji pracowniczych jest formularz dla respondentów, który adekwatnie do możliwości firmy bywa w postaci tradycyjnej ankiety lub wersji elektronicznej, jeśli respondenci dostęp do sieci intranetowej.

Pomijając wskazane rozwiązania, uzyskane w badaniu empirycznym badania dane z formularzy przeniesione są do specjalnego narzędzia IT (w wielu sytuacjach jest to przygotowany specjalnie Microsoft Excel), który przeprowadza przekształcenia danych oraz wymagane obliczenia. Ich przejrzystość decyduje o tym jaka jest jakość otrzymanego w badaniu wyniku.


Inne blogi: Blog 1
Słowa kluczowe: badanie satysfakcji, badanie satysfakcji pracowniczej, badanie satysfakcji pracowników, badania ankietowe, formularz ankiety badawczej, ankieta badania, raport po badaniu, badanie on-line

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz